איטום ביריעות ביטומניות

כל מה שרצית לדעת על יריעות ביטומניות

החורף מגיע ואיתו מגיעים הגשמים בארצנו הגשמים חינוים כל כך לחקלאות ולמפלס מי הכנרת. חברת מקורות מספקת כ-80% ממי השתיה בישראל ונתמכת על ידי שימוש במי הכנרת לכן חשובים גשמי הברכה של החורף. אך עם הגשמים מגיעים גם בעיות של דליפות וחדירת מים אל תוך הבתים כתוצאה מאיטום לא תקין.

כאשר מדברים על איטום גגות כולם מכירים את המושג יריעות ביטומניות אך לא כולם יודעים באמת מה זה אומר?

רוב איטום הגגות הנעשה היום בישראל בגגות חדשים ובגגות שכבר קיים עליהם איטום בזפת נעשות על ידי שימוש ביריעות ביטומניות השימוש באיטום בזפת הולך ופוחת במהלך השנים היות והשימוש באיטום בזפת אינו יעיל כמו שימוש ביריעות ביטמוניות. כאשר אוטמים את הגג בזפת יש לתחזק את איטום הגג ולחזור על הפעולה כל כמה זמן ובנסוף יש לסייד את גג הבניין כמעט כל שנה כדי למנוע שחיקה של הזפת מהגג.

עבודה עם יריעות ביטומניות

עבודה עם יריעות ביטומניות

אז מדוע באמת עוברים כולם לאיטום ביריעות ביטומניות?

קודם כל צריך להבין מה הם בכלל יריעות ביטומניות ביטומן הוא מוצר תרמופלסטי מתרחב בחום ומתכווץ בקור והוא נוצר על ידי זיקוק של נפט כשם שהזפת הוא תוצר זיקוק של נפט היריעות הביטומניות עשויות מחומר הביטומן ומיועדות לאיטום גגות העשויים מבטון או גגות שקיים עליהם זפת. הסיבה ששימוש ביריעות ביטומניות  כל כך פופולארי היום הוא כיון שהיריעות הינן חזקות ועמידות בתנאי חום וקור קיצוניים הן אפילו עמידות מפני פגיעה מכנאית כל שהיא. בנוסף השימוש ביריעות ביטומניות מונע את הצורך באחזקה שוטפת או בהלבנה של הגג באמצעות סיד כל כמה זמן.

יריעות ביטומניות אינו מתאים לגגות שנעשה בהם איטום באמצעות חומר אקרילי במידה ורוצים לעשות שימוש ביריעות ביטומניות על גבי גג שכבר מרוח בשכבה אקרילית יש לקלף את כל החומר האקרילי ולאחר מכן להניח את היריעות.

גגות עמוסים שיש בהם הרב דודי שמש או כל דבר אחר יהוו בעיה לאיטום ביריעות ביטומניות היות וקשה להניח את היריעות על משטח עמוס בחפצים וגם בצורה שכזאת האיטום לא יהיה אטום לגמרי על מנת לאטום גגות שכאלו יש צורך לפרק את כל הדודים להניח את הירעות ולאחר מכן להתקין מחדש את כל הדוודים מרבית קבלני האיטום לא יסכימו לעשות עבודה עם יריעות בטומניות על גג עמוס בדברים.

איטום ביריעות ביטומניות

איטום ביריעות ביטומניות

ישנם שני סוגים עיקריים של יריעות ביטומניות יריעת ה- app העמידה בנתאים קיצוניים של חום ומתאימה לגגות חשופים לשמש בדרך כלל נעשה בה רוב השימוש במדינת ישראל. ויש את יריעת ה- sbs שעמידה בפני תנאים קיצוניים של קור ויכולה אף לעמוד בקו של מינוס עשר מעלות.

היריעות מגיעות בעובי של 4 מ"מ או 5 מ"מ וניתן לעשות בידוד כפול על ידי הנחה כפולה של יריעות אחת על השניה בדרך כלל מומלץ בבתים חדשים לעשות איטום כפול להגיע למקסימום הגנה מפני חדירת מים לטווח ארוך של שנים.

במידה ואם גם אתם הגעתם להחלטה לעשות איטום לגג שלכם באמצעות יריעות ביטומניות חשוב להשכיר את שירותיה חברת איטום מקצועית על מנת השאיטום של גגכם יצא מוצלח יש צורך בידע ובנסיון בתחום לכן לפני שאתם מזמינים קבלן איטום בררו עליו ועל עבודות קודמות שעשה כדי שהחורף בשנים הבאות יהיה יבש.