סוללה לרכב מצבר

מצבר אטום VS מצבר רגיל

לאחרונה שומעים הרבה על מצברים לרכב מסוג מצבר אטום מה ההבדל בין מצבר אטום למצבר רגיל? והאם כדאי לרכוש לרכב שלנו מצבר אטום? כל התשובות לפניכם.

ראשית כל יש להקדים ולהזהיר כי לאחר החלפת מצבר אין להשליך את המצבר הישן לפח האשפה יש לנהוג בו על פי הכללים להשלכת פסולת אלקטרונית כפי שמפרסם המשרד להגנת הסביבה

איך עובד מצבר?סוללה לרכב מצבר

בשביל להבין בכלל מה זה מצבר אטום עלינו לדעת איך עובד המצבר למעשה המצבר הוא ספק הכח של הרכב ואחראי על ההנעה עצמה של הרכב וכן אחראי לספק זרם חשמל לכל החלקים הדורשים חשמל ברכב לדוגמה חלונות חשמל מערכת GPS נעילה מרכזית ועוד.

המצבר הוא תא אלקטרו כימי  אשר החשמל המופק ממנו מיוצר על ידי פעולה כימית העברת אלקטרונים בין אלקטרודות ותא אלקטרוליטי אשר מטעין את עצמו על ידי זרם חשמל חיצוני הראשון שהצליח לבנות מצבר היה אלסנדרו וולטה.

המצבר בנוי מקופסא העשויה מפלסטיק קשיח ונמצאים בו לוחות עופרת שביניהם עוברת חומצה דבר היוצר פעולה כימית המפיקה חשמל. ישנם סוגים רבים של מצברים וסוגים שונים של מכשירים הצורכים חשמל המסופק על ידי מצבר בין היתר מצברים מניעים גם קלנועיות אופניים חשמליות קוריקנטים מלגזות ווד ברוב המקרים מכשירי תנועה אלו משתמשים במצבר פריקה עמוקה השונה למעשה ממצבר לרכב.

מה ההבדל בין מצבר אטום למצבר רגיל?

מצבר רגיל דורש תחזוקה שוטפת מידי כמה חודשים התחזוקה אינה דורשת פעולה מאומצת אך חובה לבדוק מידי כמה זמן את מפלס הנוזלים שקיימים במצבר במידה ויש חוסר בנוזלים יש צורך למלא את המצבר במים מזוקקים אין למלא את הצבר בשום נוזל אחר לרבות מים רגילים כמות הנוזלים בתוך המצבר חשובה להמשך עבודה תקין של המצבר חוסר בנוזלים עלול לגרום ללחץ בתוך המצבר ומשם הדרך קצרה לאובדן חיי המצבר ואף במקרים קיצוניים התפוצצות של המצבר או שבירה של חלקים פנימים בו. מצבר לרכב היברידי

מומלץ לקנות רק מצברים איכותיים שיתאימו למכונית שלכם, ולכם עדיף ליצור קשר עם מומחה שיעזור לכם לבצאה את ההתאמה הזאת.

המצבר האטום לעומת זאת אינו מצריך טיפול כלל וכלל המצבר מגיע אטום לגמרי ללא פקקים למילוי נוזלים כמו במצבר רגיל ובמצברים מסוימים ישנה עינית על מנת לבדוק את מפלס הנוזלים בנוסף מצברים אלו מגיעים עם תאי שחרור לחץ שבזמן המצבר מגיע ללחץ מסוים הוא פורק את הלחץ באמצעות התאים הללו.

היתרונות של מצבר אטום שאין צורך בטיפול תקופתי ובנוסף חיי המצבר ארוכים יותר מצצבר רגיל החסרונות של מצבר מסוג זה הוא המחיר היקר יותר ממצבר רגיל.

ההמלצה של כל משווקי מצברים לרכב היא רכישת מצבר אטום לפי שברוב המקרים רוב בעלי הרכבים אינם דואגים לערוך טיפול תקופתי למצבר ואינם בודקים את מפלס הנוזלים וכך מקצרים את חיי המצבר.

אז אם גם אתם מסוג האנשים שאינם זוכרים לערוך בדיקה וטיפול למצבר הרכב שלכם כדאי מאוד להשקיע במצבר אטום שיחזיק לאורך זמן.

לפני רכישת המצבר מכל סוג שהוא כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע משווק מצברים לרכב על מנת להחליט איזה מצבר מתאים וכדאי לרכוש עבור הרכב שלכם.

כאן בשבילכם תמיד – חברת מאור מצברים לרכב

 

 

 

One thought on “מצבר אטום VS מצבר רגיל

סגור לתגובות.